Czy awaria Facebook szkodzi promocji biznesu? Jak przygotować się na problemy w firmie? Skuteczne zabezpieczenie biznesu w Internecie!
Media społecznościowe uzależniły nie tylko klientów, ale też biznesy. Konkurencja nie powinna przodować w social-media, dlatego dostęp do firmowych profili oraz kont reklamowych jest dla firm ważnymi narzędziami promocji produktów i usług. Niestety czasem awaria Facebook lub Instagram sprawia, że pojawia się kilka problemów. Dlaczego dostępność do usług Meta, jest ważna dla przedsiębiorców?
Reakcja klientów na awarię
Podczas awarii kilka dni temu odezwało się do mnie kilku klientów, którzy spanikowali, myśląc, że ich konta zostały zhakowane, przejęte lub usunięte, szukali szybkiej pomocy. Nie wiedząc, dlaczego nie mogą się zalogować do swoich kont lub zauważając, że zostali samoistnie wylogowani, od razu założyli najgorszy scenariusz.
Niestety kradzieże kont, zwłaszcza z zaangażowaną społecznością, to częsty proceder, więc chęć zareagowania od razu po zauważeniu problemu, jest godna pochwalenia.
Kiedy awaria Facebook / Instagram to problem?
Meta (firma odpowiedzialna za m.in. Facebook, Instagram, Threads), swoją strategią sprawiła, że od ich usług uzależnionych jest wielu użytkowników. W tym biznesy, które nie mając większego wyboru, prowadzą swoje konta na popularnych portalach społecznościowych, aby dbać o komunikację z klientem i regularnie mu się przypominać o swoim istnieniu, ofercie lub produkcie.
W momencie niedziałających aplikacji nie zawsze kampanie otrzymują zwrot za wydany budżet, gdy wbrew pozorom nie miał do kogo dotrzeć. To pierwszy problem dla biznesów, które inwestują w reklamy w mediach społecznościowych. Za ten fakt pretensje właścicieli działalności spadają na agencje marketingowe lub freelancerów, którzy nie mają wpływu na działanie tych platform.
Głównie awaria Facebook szkodzi regularności oraz zasięgom postów. Harmonogram publikacji postów często zależy od godziny, w której osoby obserwujące stronę Twojego biznesu lub marki są w aplikacjach firmy Meta. Jeśli nie możemy opublikować postu ze względu na awarię, mija nam szansa na skorzystanie z najlepszego momentu do publikacji. Możliwe, że zaplanowanie postu na weekend może nie przynieść takiego rezultatu, jak w piątek o 12:20 w południe.
Kolejny nieprzychylny scenariusz polega na publikacji postu tuż przed awarią, więc jeśli po publikacji przez kilka godzin nasi klienci nie mogą zalogować się do aplikacji, prawdopodobnie po kilku godzinach post nie zyska przychylności algorytmu portalu Facebook, przez co klienci nie dowiedzą się np. o darmowej dostawie do końca dnia.
Reklama dla Twojej oferty
Chcesz zaoszczędzić czas i generować zamówienia? Napisz do nas, abyśmy pomogli Ci w promocji biznesu. Nasz zespół czeka na Twoją wiadomość.
Awaria Facebook – jak się zabezpieczyć?
Jak zatem zabezpieczyć biznes na wypadek, gdyby awaria Facebook lub Instagram miała miejsce? Rozwiązań jest kilka, a w tym momencie przedstawię Ci kilka z nich.
Newsletter – specjaliści od e-mail marketingu przekonują, że to najlepsza metoda dotarcia z ofertą do klientów. Z moich obserwacji wynika, że współczynnik odczytania newsletterów z roku na rok spada, ale mam na to kilka sprawdzonych sposobów, dzięki którym firmowy newsletter jest dla klientów przyjazny i zachęcający. Zapisz się do naszego newslettera, aby poznać kilka sztuczek. Teraz wyobraź sobie, że w momencie awarii wysyłasz kampanię e-mail marketingową z nagłówkiem: Facebook nie działa – co musisz zrobić (w treści wystarczy uspokoić, że to chwilowa awaria Facebook i zachęcić do wykorzystania tego czasu na np. skorzystanie z 30% na kosmetyki do twarzy).
Powiadomienia push – niektóre strony wyświetlają informacje o możliwości włączenia powiadomień. Działa to podobnie jak newsletter, ale działa na innej zasadzie. Dzięki zebranej bazie klientów (gdy następuje awaria Facebook), możemy docierać do osób, które na otrzymywanie powiadomień się zdecydowały. Teraz wystarczy w momencie awarii wysłać komunikat „Awaria Facebook nie zablokowała naszej promocji 30% na kosmetyki do twarzy”.
SMS marketing – wyobraź sobie, że masz ofertę dnia, nad którą dział sprzedaży współpracował ze specjalistą od marketingu. Nagle w momencie ruszenia z kampanią ma miejsce awaria Facebook! Kilkoma kliknięciami jako firma wysyłacie SMS do klientów – „awarie tylko na Facebooku, u nas kosmetyki do twarzy o 30% taniej”.
Kampanie na wyszukiwarki – jeśli uzależnia się swój marketing do jednego narzędzia tj. Facebook/Instagram, to nic dziwnego, że w momencie awarii zostajemy z niczym. Dlatego płatne kampanie na wyszukiwarki (produktów, usług, zapytań, remarketingu), to podstawa. Owszem w kampaniach Google również zdarza się, że coś może przestać działać z powodu blokady produktów, problemu z podłączeniem karty, ale od tego jest specjalista (przy okazji zachęcam do sprawdzenia oferty na płatną reklamę). Awarie w narzędziach tj. Google Ads czy Microsoft Advertising zdarzają się zdecydowanie rzadziej.
Twój biznes gotowy na wszystko
Przede wszystkim dobrze zabezpieczony biznes to przede wszystkim:
- automatyczne kopie zapasowe strony internetowej i bazy danych
- działanie w wielu narzędziach marketingowych (tj. płatne kampanie, e-mail marketing)
- informowanie o ofercie z wyprzedzeniem oraz planowanie komunikacji w różnych miejscach dotarcia
Jeśli obawiasz się problemów z działaniem narzędzi, utraceniem strony internetowej i chcesz docierać z ofertą szerzej, skorzystaj z formularza kontaktowego na tej stronie, abym mógł pomóc zabezpieczyć biznes.