Kampanie w wyszukiwarkach przestały być satysfakcjonujące? Jak zwiększyć zysk z reklam? Co robić gdy jakość reklam Google Ads spada!

Kiedy wymagać od działu SEM? – jakość reklam Google Ads

Kampanie w wyszukiwarkach przestały być satysfakcjonujące? Jak zwiększyć zysk z reklam? Co robić gdy jakość reklam Google Ads spada!

Korzystając z usług specjalisty, należy wskazywać, gdy zauważa się niepokojące sygnały, ale na pewno nie pouczać. Dobrego specjalistę poznaje się po tym, w jaki sposób tłumaczy, działa i podchodzi do swojej pracy. W natłoku treści, reklam i ofert, coraz trudniej się przebić. Dziś dowiedz się, jak zwiększyć jakość reklam Google Ads!

Frustracja w zapytaniu

Jakość reklamy to, coś, co dla wielu firm jest najważniejszym wskaźnikiem, stąd częsta frustracja wśród właścicieli firm. Odezwał się do mnie klient, który od wstępu zaczął konkretnie:

Szukam profesjonalisty nie kursanta czy kogoś kto uczył się na YouTube. Szukam praktyką który potrafi. Kampania nie jest duża ale do tej pory zamiast podnosić jej skuteczność na razie 3 osoby które niby doskonale znały to narzędzie po prostu kampanie tylko psuły. Kiedy mialy 80 % wyswietlen na górze i 90 % udziału. Teraz mam ledwo połowę z tego. Minimum doświadczenia praktycznego to 5 lat. Innym dziękuję. Wykonanie prac wyłącznie pod telefonem I any desk. Wykluczam inna formę działania. Nie akceptujesz nie ofertuj. Agencjom zdecydowanie STOP. WSTĘP WZBRONIONY

Mocne zapytanie od klienta i nasza odpowiedź na uwagi do pracy naszych poprzedników, którzy podjęli się (krótkiej) współpracy. Oto, na czym się skupić przed optymalizacją kampanii.

Feedback vs pouczanie

Jeśli klient oczekuje wyników po tygodniu lub miesiącu, nic dziwnego, że w takim tempie kampanie były negatywnie optymalizowane. Często freelancerzy, chcąc zadowolić klienta, robią, jak on chce, a kampanie lecą na łeb i szyję.

Należy również pamiętać, że to, co działało kilka miesięcy wcześniej, dziś nie będzie przynosić efektów. Optymalizując kampanie, należy brać pod uwagę zmiany dookoła, nie tylko w branży. Stawki się zmieniają, a narzędzia przechodzą aktualizacje, przez które udział w wyświetleniach nie zawsze jest najlepszym wyborem, jako rodzaj rozliczania stawek, zwłaszcza w niektórych branżach.

Co innego przekazać feedback specjaliście SEM, a co innego go pouczać. Jeśli płacisz za obsługę swoich kampanii (nie biorąc w tym momencie pod uwagę budżetu), to znaczy, że nie potrafisz sam zadbać o swoje reklamy w taki sposób, aby przynosiły efekty. Od tego jest specjalista, aby znaleźć rozwiązanie i poradzić sobie z problemem. Zatem zadaniem klienta jest zwrócenie uwagi, że spadła sprzedaż z reklam, co zauważył np. własny analityk.

Pouczanie typu „mialy 80 % wyswietlen na górze i 90 % udziału. Teraz mam ledwo połowę z tego„, może być wskazówką, ale nie w każdym przypadku należy zwracać uwagę na ten wskaźnik. Jeśli cena produktu jest wyższa niż u konkurencji, to jasne, że produkt może nie wyświetlać się z reklam wysoko. Promocja strony sklepu w internecie, to proces, który wymaga czasu i wprowadzania zmian umiejętnie, a nie pod dyktando klienta.

Zmiany w ofercie strony WWW

Reklama firmy w internecie zajmuje czas każdemu specjaliście, zatem decydując się na kolejnego, trzeba nastawić się, że trochę mu zajmie poznanie biznesu i tego, jak narzędzie radzi sobie z branżą.

Jeśli w międzyczasie klient wprowadza zmiany w ofercie, nie ma możliwości, aby kampanie generowały ruch. Często klient zmienia na stronie coś bez konsultacji z agencją lub freelancerem, a później okazuje się, że narzędzia reklamowe uznały stronę za np. mniej przyjazną dla urządzeń mobilnych lub wprowadzającą potencjalnych klientów w błąd.

Na spadek wyników wpływa wiele czynników i nawet specjalista z 10-letnim doświadczeniem, nic nie poradzi, jeśli klient będzie wymyślał i podejmował decyzje na własnych zasadach.

Reklama dla Twojej oferty

Chcesz zaoszczędzić czas i generować zamówienia? Napisz do nas, abyśmy pomogli Ci w promocji biznesu. Nasz zespół czeka na Twoją wiadomość.

Jakość reklam Google Ads – na czym się skupić?

Wskaźnik pozycji reklamy na tle konkurencji jest ważny, ale są ważne również inne elementy. Wśród nich są zalecane rekomendacje, tj. zwiększenie budżetu dziennego i stawki za kliknięcie. Jeśli konkurencja za kliknięcie płaci 4 zł. gdzie nasza stawka wynosi maksymalnie 1,30 zł. nic dziwnego, że wyświetlamy się nisko.

Kolejnym aspektem jest również to, aby zweryfikować, czy ilość zamówień nie spada. Jeśli kampanie utrzymują zadowalający przychód miesięczny, lepiej rozważyć delikatne zwiększanie budżetu. Analizowanie czy kampania wyświetla się dla 80%, czy 90% potencjalnych klientów, to problem, z którym spotkałem się wcześniej. Pracując w agencji marketingowej. Klientowi zależało, aby wyświetlać się na wpisane w Google słowa kluczowe. Próbowaliśmy wyjaśnić, że algorytm nie działa w taki sposób i prawdopodobne, że po czasie nie zobaczy swojej oferty. Ponadto sprawi, że kampania będzie miała zaburzone dane.

Klient był uparty, więc swoimi uwagami i pretensjami wymusił, aby go oszukiwać – mianowicie ustawiając kampanię na samą górę w godzinach pracy klienta. Klient był zadowolony, że zawsze widzi swoją kampanię, chociaż ona już nie generowała efektów, które wypracowaliśmy wcześniej.

Robiąc to, co ważne

Niestety kampanie wymagają czasu, aby zebrać dane i przerobić stan uczenia się (czyli czas, podczas którego narzędzie reklamowe uczy się docierać do osób, które z większym prawdopodobieństwem skorzystają z oferty). W zależności od budżetu, zaawansowania reklam i wprowadzonych zmian, potrzebują również czasu na zebranie danych, które specjalista może poddać analizie.

Zatem zasypując specjalistę od reklam wiadomościami, że kampanie po tygodniu jeszcze nie sprzedają, niczego nie przyśpieszy. Ponadto wstrzymanie kampanii wpływa na jej ponowny rozruch. Niegdyś gdy klient nie opłacał faktur, postanowiliśmy wyłączyć kampanie. Dla Google Ads zajęło aż 3 tygodnie wrócenie do generowania zamówień, które przez poprzednie miesiące były głównym corem biznesu.

Także sugerujemy pozostawić pracę specjalistom, uzbroić się w cierpliwość. Oczywiście pytając, gdy niepokojących sygnałów jest więcej. Pamiętaj, że więcej porad dla przedsiębiorców znajdziesz na naszej stronie.

Zwiększ efektywność swoich działań!

Darmowe porady i wskazówki z dziedzin

● porady dotyczące działań marketingowych

● metody, dzięki którym zaoszczędzisz

● rozwiązania, które działają

Checklista dla firm (najczęstsze błędy w marketingu)

Wybierz listę

Lists

Zapisując się, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, zawartych w Polityce prywatności.

5 1 vote
Ocena
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Shopping Cart
Szybki kontakt!
+
Wyślij!
0
Would love your thoughts, please comment.x
Social media Reklama Strony WWW
Efekty Godziny pracy