Marka osobista a działania w social media? Rola social media w budowaniu marki osobistej? Social media w budowaniu marki osobistej lub wizerunku firmy!

Jak wykorzystać social media w budowaniu marki?

Marka osobista a działania w social media? Rola social media w budowaniu marki osobistej? Social media w budowaniu marki osobistej lub wizerunku firmy!

Jak wykorzystywać portale społecznościowe do promocji biznesu lub bloga? Jaki wpływ na nasz wizerunek i zarobki mają social-media? Wykorzystanie SM w biznesie lub na blogu! Co robić aby nasza firma była ciepło odbierana przez klientów w Internecie!

Budowanie marki osobistej w mediach społecznościowych

Dzisiaj kilka przykładowych firm które nie tylko są w mediach społecznościowych, ale i prowadzą je właściwie. Obecność w social-mediach wymaga ogromnego obeznania w aplikacjach i trendach.

         Napisanie posta czy wrzucenie zdjęcia już nie wystarczy. Musi nawiązywać do tego co obecnie ludzi interesuje. Wideo profesjonalne, a może takie które wysłałby nam przyjaciel? Działanie tych sposobów znają idealnie prowadzący wizerunek w sieci następujących działalności. Jest kilka przykładów na wykorzystanie ich, m.in. w firmach. W bardzo kreatywny, interesujący i przede wszystkim serdeczny sposób swój biznes prowadzą @Wedel, @Tymbark czy takie pizzerie jak @GrubyBenek i @ @Gusto_Dominium czy @DrTusz.

Personal branding w social mediach – jak budować markę?

Ich sposoby przyciągnięcia obserwatorów na przykładzie Twittera budowane jest na fundamencie rozmowy, dyskusji, czyli traktowaniu klienta jak dobrego znajomego. Nie są sztuczni przez definicje marketingu, po prostu są. Jak się im to udaje?

  1. Prawdziwość! Nie zawsze, ale tak aby tworzyć na tematy które są aktualnie poszukiwane w sieci. Tekst powinien być prawdziwy, niepisany nie definicjami, a w otwartym i prawdziwym stylu. Chodzi o to, aby czytelnik, czy osoba która śledzi Twoje działania czuła, jakby wszystko co mówisz było kierowane tylko i wyłącznie do niego. Poza tym bądź szczery i wiedz co chcesz powiedzieć, broń swojego zdania argumentami, czasem przyznawaj rację.
  •  Nie bądź firmą, a osobą! Nie odtrącaj nikogo kto komentuje nawet jeżeli zmęczenie daje w kość. Jeżeli komentarzy jest zbyt wiele to odpowiedz ogólnie na wszystkie, tylko tak jakby odpowiedź była kierowana do kogoś kogo znasz od lat.
  • Określ do kogo chcesz pisać i o czym! Albo jesteś podróżnikiem i szukasz osób interesujących się wyjazdami i ciekawymi miejscami, lub kucharzem który kieruje się do osób zainteresowanych gastronomią.
  1. Wygląd! Twoja strona oraz profile w social-media nie mogą wyglądać jakby były robione przez amatora, czy przez pięciolatka. Jeżeli już chcesz to zwyczajnie wrzuć na tło czy profilowe swoje zdjęcia lub tego czym się zajmujesz. Nie przekombinuj z grafiką, ale też niech nie będzie to na odwal.
  • Ucz się cały czas! Zwracaj uwagę na błędy innych i nie popełniaj ich na sobie. Bądź otwarty na wszelkie uwagi i złośliwe komentarze. Wyczuj humor i czasem po prostu zażartuj sobie. Nie traktuj tego co robisz jako zawodu życia. Ktoś się zgrywa z tego co Ci nie wyszło? Też się pośmiej.
  • Konkurencja to nie problem! Dyskutuj z nimi otwarcie, tweetuj, komentuj jako firma ich posty. Wchodź w relacje, a czasem nawet we współpracę. Liczby nic nie dadzą jeżeli uważasz, że wszystko robisz w pojedynkę najlepiej.
  • Wybierz sam źródła! Nie rejestruj się w serwisach społecznościowych z których nie chcesz korzystać bądź nie potrafisz.
  • Treści publikacji! Nie wrzucaj cały czas informacji. Raz niech to będzie zdjęcie z krótkim opisem, innym razem podany dalej czyjś post. Jeszcze innego dnia wideo, a w końcu czyjś cytat. Pomysłów jest pod dostatkiem, wystarczy pobudzenie kreatywności! Nie publikuj też w tych samych godzinach, często możesz trafić na inne osoby udostępniając status np. rano.
  • Wyróżniaj się! Osoby, firmy czy organizacje które nie boją się wspomnianej kreatywności mają większe szanse wybić się w szybszym tempie i pozostać na dłużej w świecie marketingu.
  • Rozwijaj się! Próbuj nowych chwytów, jeżeli coś nie pójdzie to szukaj sposobu który np. przed laty bardzo dobrze funkcjonował i ma szansę również teraz rozwinąć ponownie interes.

Prywatnie też działa

         Tak samo każdy z nas może stworzyć w Internecie swój mały kąt gdzie każdy będzie mógł odwiedzić, tak jak na wystawie prac. Social-media są skuteczne pod warunkiem akceptacji samego siebie i prostym pytaniu “czy nie boję się pokazać światu”. Wiąże się to z ogromną odpowiedzialnością, oraz obowiązkiem zaawansowanej ostrożności. Udzielanie się w jak największej ilości serwisów społecznościowych może przynieść ogromny sukces.

         Możliwości Internetu są nieograniczone, mają szansę udostępnić nam dużo prawdziwych jak i zmyślonych informacji. Największa napisana głupota może pozostać na zawsze w sieci bez możliwości usunięcia, natomiast naszym hobby możemy zainspirować do działania wielu ludzi.

Masz z czymś problem?

Chcesz zaoszczędzić czas lub zlecić to zadanie profesjonalistom? Napisz do nas, abyśmy pomogli Ci w wyzwaniach ze stroną internetową lub social-media. Nasz zespół czeka na Twoją wiadomość.

Mam nadzieję, że udało Ci się znaleźć odpowiedź na swoje pytanie z tego tekstu. 🙂 Jeśli nie, zapraszam do komentarzy poniżej, abyśmy mogli pomóc.

Zwiększ efektywność swoich działań!

Darmowe porady i wskazówki z dziedzin

● porady dotyczące działań marketingowych

● metody, dzięki którym zaoszczędzisz

● rozwiązania, które działają

Checklista dla firm (najczęstsze błędy w marketingu)

Wybierz listę

Lists

Zapisując się, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, zawartych w Polityce prywatności.

Shopping Cart
Szybki kontakt!
+
Wyślij!
Social media Reklama Strony WWW
Efekty Godziny pracy