Cyfrowa wizytówka wykorzystująca funkcję NFC lub kodu QR? Czy warto zamówić wizytówki dla firmy? Dowiedz się więcej!

Tapni – Czy wizytówki mają jeszcze sens?

Cyfrowa wizytówka wykorzystująca funkcję NFC lub kodu QR? Czy warto zamówić wizytówki dla firmy? Dowiedz się więcej!

Pojawiła mi się reklama nowoczesnych wizytówek firmy Tapni, która oferuje wyświetlenie profilu Instagram, strony internetowej czy innego miejsca w sieci, po przyłożeniu wizytówki do telefonu (NFC), lub po zeskanowaniu kodu QR (aparat). Na stronie Tapni.co można zamówić cyfrową wizytówkę w postaci karty, naklejki, breloczka lub opaski na nadgarstek. Czy warto skorzystać z tego rozwiązania? Jakie są alternatywne rozwiązania? Sprawdź w poniższym artykule!

Co zrobić ze zbędnymi wizytówkami?

Pamiętam, gdy tworzyłem swoją markę będącą pracownią florystyczną. Byliśmy podekscytowani, gdy odbieraliśmy wizytówki z drukarni, które samodzielnie zaprojektowałem. Szybko okazało się, że to był błąd, ponieważ klienci na kiermaszach od razu wyrzucali je do pojemników na śmieci. Wpadliśmy więc na pomysł, że decydujemy się wyłącznie na sprzedaż internetową, a wizytówki będziemy dołączać do produktów jako ulotki.

Dlaczego wizytówki nie mają sensu?

Dziś wizytówką są stopki w wiadomościach e-mail, gdzie zamieszcza się dane kontaktowe oraz informację o RODO. Wizytówki zastąpiły strony internetowe oraz media społecznościowe tj. Facebook czy Instagram. Młodsze pokolenie coraz rzadziej posiada portfele, w których mogliby magazynować sterty papieru.

Poza tym większość z nas jeśli szuka firmy lub eksperta, sięga np. po profil LinkedIn, zanim próbować sobie przypomnieć, czy przypadkiem kogoś nie zna?

Dlatego zamiast wizytówki, lepiej postawić na profesjonalny profil w mediach społecznościowych oraz jego wysoką pozycję. Aby taka wizytówka była atrakcyjna dla potencjalnego klienta lub kogoś, kto chętnie zapłaci nam za nasze umiejętności, należy zadbać o profil przepełniony doświadczeniami, portfolio oraz odpowiednio wypełnionymi danymi.

Przeczytaj także >>> Czy Twój sklep online posiada te funkcje?

Tapni.co – cyfrowe wizytówki

Zatem sens zamówienia wizytówki firmy Tapni mija się z celem, co zresztą ma dwie wady. Po pierwsze zbliżeniowa wizytówka, wymaga włączenia funkcji NFC, więc zanim zbliżeniowo podamy namiar na swój profil Instagram, nasz rozmówca szybciej wpisze sobie nasze dane, aby ręcznie znaleźć profil. Przy okazji wspomnę, że dobrą praktyką jest poproszenie o jakąkolwiek wiadomość prywatną, typu – Cześć!

Obecnie ceny wizytówki na stronie Tapni.co wahają się między 70-150 zł. Oczywiście znajdą się osoby, które uznają, że gdyby dołożyć, tyle kosztowałyby wizytówki papierowe np. 500-1000 szt. Taka wizytówka jest zbliżeniowa albo umożliwia przepisanie nazwy (jeśli jest skomplikowana), a jej nadruk się zwraca, jeśli często będziemy ją pokazywać celem sprawdzenia nazwy przez przepisaniem lub jej zeskanowaniem.

Mimo to, nie musimy wydawać 150 zł. za wizytówkę, która będzie miała czytnik NFC. W zupełności wystarczy zamówić dla zespołu swojej firmy lub samodzielnie wykonać wizytówkę, z adresem strony, username na Instagramie lub adresem strony na Facebooku. Wtedy wystarczy pokazać z wizytówki, jak powinno się zapisać nazwę i poprosić o zaobserwowanie i wiadomość celem utrzymania kontaktu.

Alternatywy dla wizytówek

Odkąd tworzę BuzzardSocial.pl, stawiam na kreatywność, więc różne nowinki oraz trendy są moją codziennością. Chociaż marketing to w dużej mierze schematy, sam szukam kreatywnych rozwiązań, aby czasem zaskoczyć czymś nowym. Dlatego przygotowałem Ci kilka alternatyw, które mogą być ciekawym zastępstwem dla tradycyjnej wizytówki.

  • Aria Platform – obecnie aplikacja zawiera okładki popularnych artystów, tj. Michael Jackson lub The Beatles, które ożywają na różny sposób (najczęściej animowany). W założeniu aplikacja oferuje stworzenie wizytówki, która ożyje, jeśli oczywiście klient ma zainstalowaną aplikację Aria Platform na Android lub iOS.

Jak można to wykorzystać?

Oczywiście aplikacji użyłem jako ciekawostki, ale można stworzyć animowane wideo, które będzie można wysłać jako .mp4 do klienta. Taki sposób na pewno będzie ciekawym rozwiązaniem, na pozyskanie klienta.

Taką wiadomość wysyła się do potencjalnych klientów, którzy wykazują podobne zainteresowania lub działają w branży, która jest naszym potencjalnym klientem. Przykładowo dla firmy weterynaryjnej, dbam o relację z klientami, którzy oznaczają posty w ich okolicy oraz na profilu dzielą się postami dotyczącymi ich czworonogów.

Po dłuższym czasie budowania relacji, wysyłam podobną wiadomość w postaci pliku .mp4, tj. obok (przy okazji sprawdź nasz Instagram). Oczywiście nie upominam się o odpowiedź, ale jeśli otrzymuję reakcję, przedstawiam ofertę, nie będąc przy tym zbyt nachalny.

  • Reklamy Facebook Ads – oczywiście płatna reklama w najpopularniejszych platformach social-media (współdziałają z aplikacją Instagram). Płatna reklama dotrze do klientów, którzy są naszymi potencjalnymi klientami.

Oszczędzamy czas na poznawanie ludzi w realnym świecie, próbując nawiązać kontakt z ludźmi, którzy często nie są zainteresowani naszymi usługami, ponieważ i tak wybiorą kogoś, kto wyświetli im post sponsorowany na Instagramie, gdy będą mieli problem. Kampanię ustala się na podstawie zainteresowań np. zwierzęta, psy, koty w okolicy Warszawa (centrum). Grafika powinna przestawiać uśmiechniętego pracownika z pupilem oraz konkretnym komunikatem – Twój pies choruje – wyleczymy go!

  • Wizytówka w Google Moja Firma – obecnie nazywane profilem w Google Maps. Wizytówka Google to rozwiązanie, które zaraz po posiadaniu strony internetowej, obecności w mediach społecznościowych, płatnych reklamach, jest elementem, który ściąga klientów do firmy.

Jeśli prowadzisz np. restauracje, przychodnię weterynaryjną lub sklep stacjonarny, klienci najczęściej szukają firm w Google Maps, gdzie mogą szybko wybrać najbliższą firmę, która jest jeszcze otwarta. Profesjonalnie prowadzona wizytówka w Google, przyciągnie nie tylko nowych klientów, ale przede wszystkim będzie potwierdzeniem, że w porównaniu z konkurencją, Twoja firma jest godna zaufania.

Masz z czymś problem?

Chcesz zaoszczędzić czas lub zlecić to zadanie profesjonalistom? Napisz do nas, abyśmy pomogli Ci w wyzwaniach ze stroną internetową lub social-media. Nasz zespół czeka na Twoją wiadomość.

Nasza oferta

Przy okazji, chcemy Cię zaprosić do współpracy, bowiem realizujemy:

Czy warto zainwestować w wizytówki?

Jak widzisz, lepiej postawić na reklamę na Facebooku, regularne publikowanie postów w social-media oraz utrzymywać kontakt z potencjalnymi klientami za pośrednictwem telefonu. Własna strona internetowa, to rozwiązanie, które scala wszystko (reklamy + media społecznościowe + utrzymywanie relacji z klientami na poziomie social-media).

Strona internetowa jest miejscem, który zainteresowani klienci sprawdzają, aby upewnić się, że marka osobista lub firma, jest wiarygodnym rozwiązaniem ich problemów. Nawet jeśli potencjalny klient zajrzy na stronę WWW, to wystarczy aby się upewnił, że chce skorzystać z oferty.

Napisz do mnie, jeśli masz problem z pozyskaniem klientów. 🙂 Pomogę Ci znaleźć rozwiązanie i je wdrożyć, aby przyniosło efekty.

0 0 votes
Ocena
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Szybki kontakt!
+
Wyślij!
0
Would love your thoughts, please comment.x