Jak samemu zrobić stronę internetową? Czy warto założyć stronę internetową? Powody, dla których należy się nad tym zastanowić!
Gdy jestem pytany o blogowanie odpowiadam, że napisanie artykułu to pestka, gorzej bywa z logistyką i stroną techniczną. Napisanie tekstu zajmuje mi 1-3 godziny.
Zalety posiadania strony internetowej
- klienci szukają strony internetowej, aby zweryfikować wiarygodność firmy
- strona internetowa jest miejscem, która łączy wszystkie miejsca w Internecie, gdzie jest firma
- przez stronę internetową kontaktują się odbiorcy (kontakt, e-mail, ikony social media)
- strona internetowa to miejsce, gdzie można sprawdzić wiarygodność ofert i konkursów
Wady posiadania strony internetowej
- w zależności od działalności, klienci nie zawsze potrzebują weryfikować informacji przez stronę internetową (np. butiki, zakłady fryzjerskie)
- strona internetowa wymaga administracji
- dobrze prowadzona strona internetowa posiada aktualne i archiwalne oferty (redakcja tekstu, zajmuje dużo czasu)
- wszelkie błędy i usterki leżą po stronie administratora
- aby strona internetowa budziła zaufanie, musi być profesjonalna (lepiej nie mieć żadnej strony, niż zrobioną amatorsko)
- należy pamiętać o SEO, SEM i umiejętności pisania treści sprzedażowych (różnią się od tych pisanych na media społecznościowe) – minimum 1500 znaków.
Co zrobić, jeśli potrzebujemy strony internetowej?
Dobrze jest zatrudnić ekspertów, którzy zadbają o wszystko, co należy robić przy stronie WWW. Nasz zespół BlogLINE.pl oferuje stworzenie profesjonalnej strony oraz późniejszą administrację, aby zadbać o wstawianie treści, przygotowywanie grafik oraz dbanie o SEO (pozycjonowanie w wyszukiwarkach). Sprawdź zakładkę z Usługami.
Ile pracy wymaga strona internetowa?
Wbrew pozorom, więcej czasu zajmuje promocja artykułu niż jego napisanie. W tym należy napisać w portalach społecznościowych post z linkiem (Facebook, Twitter), nagranie krótkiego materiału na InstaStory (Instagram), a także udostępnienie tych postów w grupach, jak np. Blogi+Wsparcie na Facebooku.
W obowiązki administratora strony wchodzi także odpowiadanie na komentarze nie tylko na blogu, ale również w portalach społecznościowych. Należy zachować zimną krew gdy spłynie hate, a także kulturalnie i mądrze odpowiadać, na wypowiedzi tych najbardziej angażujących się w dyskusje. O ile mniej czasu zabiera odpowiadanie na e-maile, tak napisanie newslettera (chociaż wolę nazywać to wysyłaniem listów), zajmuje jeszcze więcej czasu. Administrator strony zajmuje się także stroną techniczną (chyba, że stać go na informatyka). W razie awarii, to my jesteśmy mechanikami, którzy muszą usterkę naprawić. Każda zmiana czy to w układzie strony internetowej, w pasku menu, ustawieniach czy instalacji lub usuwaniu nowych wtyczek, spada tylko i wyłącznie na nas.
Do tego wielu z nas, zajmuje się też sprawdzaniem statystyk i monitorowaniem tego co jest lepiej czytane oraz które strony są najczęściej odwiedzane i dlaczego! Niektórzy blogerzy zajmują się również sprzedażą swoich towarów i usług poprzez blog lub przygotowaniem dodatkowych materiałów jak kursy, szkolenia, własnej roboty pliki do pobrania jak kalendarze, poradniki, tabele i wykresy.
Administrowanie stroną internetową, to nie tylko publikowanie tekstów i sprawdzanie statystyk. Właściwie jeśli ktoś myśli, że to jest właśnie głównym celem blogowania, jest w błędzie. Różne powody nami kierują. Jeden zakłada blog ponieważ chce uporać się z depresją i stanami lękowymi. Ktoś inny ma traumatyczne historie za sobą. Jeszcze inna osoba chce budować markę osobistą, a ktoś inny potrzebuje sprzedaż produkt.
Masz z czymś problem?
Chcesz zaoszczędzić czas lub zlecić to zadanie profesjonalistom? Napisz do nas, abyśmy pomogli Ci w wyzwaniach ze stroną internetową lub social-media. Nasz zespół czeka na Twoją wiadomość.