E-mail Marketing – gdy media społecznościowe ucinają zasięgi, a listy remarketingowe są małe!
Utrzymanie kontaktu z klientem jest możliwe na wiele sposobów. Wprowadzając e-mail marketing na swojej stronie WWW, otrzymujesz szereg korzyści:
Media społecznościowe (bez reklam)
- nie wyświetla postów wszystkim, ponieważ organicznie treści wysyłają się wybranym osobom,
- jak na loterii – wyświetlasz się określonej liczbie osób, w zależności od godziny i dnia publikacji
- ograniczone możliwości personalizacji postów (z wyjątkiem płatnych reklam, które można kierować np. do określonych płci),
- w razie awarii często nie można publikować postów ani się kontaktować z klientem,
Newsletter (jednorazowe wdrożenie):
- kampania (czyli jedna wiadomość) wysyła się do wszystkich subskrybentów,
- Twoją wiadomość klient odczyta, gdy tylko odwiedzi skrzynkę pocztową,
- kontakt 1:1 z klientem, dzięki wysyłce komunikatów personalizowanych w stylu – Cześć Piotr, dzięki za to, co zrobiłeś!
- awaria jest praktycznie niemożliwa, wysyłka e-maili trafia do osób, które wyraziły na to zgodę,
Etapy pracy
- Poznanie branży, celów klienta i Twojej oferty
- Poznanie problemów obecnych i potencjalnych klientów
- Określenie częstotliwości wysyłki
- Analiza konkurencji
- Rejestracja konta w wybranym narzędziu
- Ustawienie i konfiguracja konta
- Utworzenie list subskrybentów
- Utworzenie formularzy
- Zaprojektowanie szablonu wiadomości
- Utworzenie podstawowych autoresponderów (powitalny, pożegnalny)
- Utworzenie testowej wiadomości
- Przeprowadzenie testów
- Przygotowanie 10 autoresponderów (wiadomości dbających o regularność)
- Dodanie punktu o zbieraniu zgód w polityce prywatności strony
- Zamieszczenie formularzy na stronie
- Przeszkolenie z prowadzenia newslettera
W języku polskim
Czytelne formularze
Zachęta do zapisu może dawać wartość w postaci rabatu. Szeroki wybór formularzy zapewnia dostosowanie komunikatu do biznesu i Twoich potrzeb.
Szablony kampanii e-mail marketingowych
Dopasowane do celu komunikacji
Chociaż wysyłanie oferty jest głównym celem e-mail marketingu, stosuję również niesprzedażowe wiadomości, aby zapewnić interesujące e-maile, które zbudują relację między klientami, a Twoją firmą/marką.
Porada dla fanów motoryzacji, a może inspiracje w postaci artykułów tylko dla subsrybentów? Możliwości są ogromne!
Niezależnie od branży?
Zwiększanie zamówień
Możesz wysłać kampanię jednorazowo lub nie martwić się tym, czy przed walentynkami klienci dostaną kod rabatowy. Niezależnie od wyboru, kilka automatyzacji ustawimy w taki sposób, aby dbały o sprzedaż bez angażowania CIebie czy pracowników.
Branże, którym wdrożyłem e-mail marketing:
Gastronomie
- restauracje
- pizzerie
- sushi
- bary
Medyczne / Beauty
- okulistyczne
- ośrodki terapii
- sprzęt medyczny
- medycyna estetyczna
- usługi pielęgnacyjne
- masaże
- sauny
e-commerce
- olejki CBD
- pościele
- materace
- sprzęt AGD
- księgarnie
- e-booki
Strony WWW
- serwisy ogłoszeniowe
- usługi szkoleniowe
- kursy
- podcasty
- blogi
Co oferuje współpraca?
Otrzymasz narzędzie, które będzie pracować za Ciebie w tle. Będzie w określonych odstępach czasu wysyłać wiadomości, aby nienachalnie przypominać o istnieniu firmy (budowanie relacji z klientami). Automatyzacje zadbają, aby przed określonymi momentami w roku przypomnieć o ofercie.
Oprócz tego zyskasz listę mailngową z klientami, do których będzie można wysłać wiadomości, gdy inne platformy zawiodą.
Poznaję oczekiwania
Na początku współpracy wspólnie omawiamy oczekiwania, aby osiągnąć cel w pierwszym miesiącu.
Dostosowuję strategię współpracy
Każdy klient jest inny, dlatego podchodzimy indywidualnie do każdego. Już jesteśmy ciekawi, jakie wyzwania nas czekają! 😀
Ustalamy stawki
Gdy znamy oczekiwania, ustalamy stawki na poszczególne narzędzia (reklamy Facebook i wyszukiwarki).
Etap uczenia się
Gdy włączymy kampanie, narzędzia zaczną uczyć się pozyskiwać klientów.
Optymalizacja
Od tego momentu przez cały czas współpracy będziemy regularnie analizowali i poprawiali reklamy, aby przynosiły jak najlepsze efekty.
Poszerzanie horyzontów
Jeśli pojawi się przestrzeń na rozbudowę kampanii, odezwiemy się ze strategią, abyśmy ustalili zakres możliwości.
Regulamin
- Pracę rozpoczynam po opłaceniu usługi. Opłata musi być uregulowana minimum w dniu rozpoczęcia współpracy i obowiązuje obecny miesiąc współpracy.
- Dzień rozpoczęcia współpracy nie wiąże się z włączeniem kampanii tego samego dnia ze względu na szereg etapów związanych z przygotowaniem e-mail marketingu.
- Klient otrzymuje dostęp do konta po zakończeniu pracy.
- Cena abonamentu za e-mail marketing jest zależna od usługodawcy, nie wykonawcy, więc koszt przedłużenia może się zmienić.
- Dopuszczane są elastyczne zmiany we współpracy, ale pod warunkiem, że nie naruszają one strategii.
- Do zadań klienta należy odpowiadanie na wiadomości oraz dostarczanie materiałów tj. zdjęcia.
- Realizacja może być przez nas wykorzystywany w celu budowania portfolio i przedstawiania naszym klientom.
- Usługa nie obejmuje
- szkoleń związanych z promocją i prowadzeniem biznesu
- listy subskrybentów
- gwarancji przypływu nowych osób – to zależne jest od ilości odwiedzin witryny WWW oraz jakości strony, na której znajdą się formularze
- Usługa obejmuje
- Usługa obejmuje:
- 2-3 formularze podstawowe
- formularz typu pop-up
- 3 automatyzacje
- wiadomość powitalną
- wiadomość pożegnalną
- 10 autoresponderów (zapewniają czas na analizę ich działania, wprowadzenie poprawek i na ich wzorze przygotowanie kolejnych przez klienta)
- W razie pytań lub wątpliwości, kontaktujemy się drogą e-mail, aby łatwiej było do nich wrócić.
- Nie nagrywamy wiadomości głosowych, aby nie zgubić się w komunikacji.
- Regulamin może ulec zmianie.
Masz pytanie?
Najczęstsze odpowiedzi (FAQ)
Od kiedy zaczynamy?
Do pracy przystępujemy po zaksięgowaniu wpłaty. Czas rozpoczęcia pracy waha się między 1-4 dni.
Jak rozliczana jest współpraca?
Współpraca obejmuje 30 dni w zależności od przepływu informacji pomiędzy mną, a Tobą.
W jaki sposób wygląda współpraca?
Jeśli zaczniemy współpracę i ustalimy szczegóły, klient zostanie poinformowany. Szkolenie wiąże się również ze sprawdzeniem, czy treści oraz stylistyka odpowiadają Tobie.
Gdzie mogę zobaczyć postęp prac?
Proces prac jest niewidoczny, dlatego należy poczekać na dostęp do konta.
Co znajdę w ofercie?
Od rejestracji konta w usłudze e-mail marketingowej, po utworzenie formularzy, 10 wiadomości, podstawowych wiadomości automatycznych i 3 ustalonych automatyzacji.
Jak długiej współpracy należy się podjąć?
Wdrożenie e-mail marketingu nie powinno zająć dłużej niż 30 dni.
Co jeśli chcę samodzielnie przygotować wiadomości?
To nieuniknione, niemniej dobrze, aby 10 przygotowanych wiadomości służyło za wzór do wprowadzania własnych kampanii e-mailowych.
Nie widzę nowych subskrybentów, dlaczego?
Aby użytkownik znalazł się na stronie, musi się na niej znaleźć. Wdrożenie e-mail marketingu nie wiąże się z pozyskaniem subskrybentów.
Nie widzę efektów z kampanii e-mailowych, co to oznacza?
Na zaangażowanie wpływa wiele czynników (od tytułu, po treści). Jeśli pierwsze wiadomości nie wpłyną na poczucie opieki oraz będą nachalną sprzedażą, mogą zniechęcić do otwierania kolejnych wiadomości.
Niemniej rok wsparcia zapewnia pomoc w kwestiach technicznych.
Co, jeśli nie będę zadowolony z usługi?
Zadaniem jest sprawić, aby dać Ci narzędzie, które będzie zawierać wszystko, czego potrzebujesz. W takim przypadku, zanim podejmiemy działań, będziemy szukać rozwiązań.
Czy jest możliwość wrócić do współpracy?
Tak, jest możliwość wznowienia działań, tj. tworzenie nowych list subskrybentów, formularzy, automatyzacji itd.
Sprawdźmy czego potrzebujesz
Napisz do mnie, abym mógł powiedzieć więcej, jak wyglądałaby nasza współpraca, co mogę Ci dodatkowo zaoferować i zweryfikować, jakich kroków należałoby się podjąć w przyszłości. 🙂