Nie dowierzali nawet specjaliści! Płatny Facebook i Instagram zablokował nie tylko reklamy. Subskrypcja Meta miała błąd?!

Subskrypcja Meta – jak wpłynęła na reklamy!

Nie dowierzali nawet specjaliści! Płatny Facebook i Instagram zablokował nie tylko reklamy. Subskrypcja Meta miała błąd?!

W listopadzie 2023 roku Meta (firma odpowiedzialna za m.in. Facebook, Instagram, Threads i Whatsapp), wprowadziła w swoich usługach nową zasadę. Użytkownicy musieli zdecydować, czy chcą subskrybować aplikacje bez reklam, czy wyrazić zgodę na dostęp do danych. Jak to wpłynęło na reklamy? Nie dowierzali nawet specjaliści!

Brak reklam i wykradania danych?

Większość aplikacji jest darmowa, dzięki temu, że udostępniamy im swoje dane. W zamian za dostęp do naszych wiadomości, wyszukań, a nawet podobno rozmów, możemy for free kontaktować się ze znajomymi, zamieszczać posty i śledzić interesujące nas strony.

Przepisy starają się regulować ciągłe zbieranie danych na nasz temat, dlatego portale społecznościowe szukają rozwiązań, które pomogłyby obejść te regulacje. W jednym z filmów reżyserii John Lee Hancock, pt. „Telefon pana Harrigana”, milioner tłumaczy młodemu mężczyźnie, jakie ma wnioski po użytkowaniu iPhone.

Sieć jest jak uszkodzona magistrala wodna, z której zamiast wody wyciekają dane. Nie rozumiem, to przynęta? Chcę wiedzieć. […] Tu nie ma reklam, przecież to esencja gazet. Jak mają przetrwać? To nie jest przynęta, tylko furtka do uzależnienia. Już zauważyłem, że Google podsuwa mi informacje finansowe. Wie, czego chcę. Co będzie gdy zamkną magistralę? Koniec darmochy, a fałszywe informacje staną się powszechne i uznawane za prawdę. A jeśli wykorzystają to, aby puścić w obieg jeszcze więcej bzdur? Gazety, dziennikarze i politycy już powinni bać się tego „gówienka”.

fragment filmu „Telefon pana Harrigana”. Netflix

To najlepsze wytłumaczenie działania mediów społecznościowych i pozyskiwania danych o odbiorcach korzystających z Internetu, jakie kiedykolwiek słyszałem.

Meta wprowadziło dużą zmianę, której szczegóły znają sami twórcy. Docelowo mamy móc wybrać, czy chcemy płacić za aplikację, tym samym uwalniając się od postów sponsorowanych i reklam, lub wyrazić na nie zgodę, tym samym udostępniając wszystkie dane, które aplikacja jest w stanie zebrać w naszych urządzeniach.

Masz z czymś problem?

Chcesz zaoszczędzić czas lub zlecić to zadanie profesjonalistom? Napisz do nas, abyśmy pomogli Ci w wyzwaniach ze stroną internetową lub social-media. Nasz zespół czeka na Twoją wiadomość.

Powiadomienie w Menadżerze reklam

Zmiana została wprowadzona, a użytkownicy wymienionych wyżej aplikacji, zaczęli podpinać swoje karty, aby przejść na subskrybcję Meta. Specjaliści SEM szybko zaczęli odczuwać tego skutki. W menadżerze reklam wyświetlił się poniższy komunikat.

Ad Cannot Be Launched Due to Subscription: because you subscribed to use Meta Products without ads, you cannot launch an ad in Ads Manager. You can manage your subscription at any time in ad preferences. (#3858226)

Okazało się, że wystarczyło, aby na subskrybcję zgodzili się właściciele stron lub kont reklamowych, aby zablokować możliwość włączania reklam. Nawet specjaliści od reklamy czy agencje reklamowe, których pracownicy nie włączyli subskrybcji Meta, stracili możliwość tworzenia reklam.

Subskrybcja Meta sprawiła, że automatycznie przestały się wyświetlać reklamy powiązane z kontem, które włączyło subskrypcję, a także zablokowało tworzenie ich innym użytkownikom, połączonych kont firmowych lub partnerstwami.

Korzystając z porad dla przedsiębiorców, które obecnie wystosowują specjaliści SEM – nie korzystajmy z nowych funkcji od razu, wpierw sprawdzając wszystkie za i przeciw. Owszem, promocja firmy w Internecie często wymaga szybkiej reakcji, by sprostać trendom w mediach społecznościowych.

Napisz do mnie, jeśli masz problem z pozyskaniem klientów. 🙂 Pomogę Ci znaleźć rozwiązanie i je wdrożyć, aby przyniosło efekty.

Zwiększ efektywność swoich działań!

Darmowe porady i wskazówki z dziedzin

● porady dotyczące działań marketingowych

● metody, dzięki którym zaoszczędzisz

● rozwiązania, które działają

Checklista dla firm (najczęstsze błędy w marketingu)

Lists

Odczekaj aż przeniesie do następnej strony

Zapisując się, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, zawartych w Polityce prywatności.

Koszyk