Czy warto prowadzić SMS marketing w firmie? O czym pamiętać wysyłając wiadomości SMS do klientów? Dowiedz się więcej!

SMS marketing w firmie – o czym pamiętać!

Czy warto prowadzić SMS marketing w firmie? O czym pamiętać wysyłając wiadomości SMS do klientów? Dowiedz się więcej!

Marketing ma przed nami wiele ciekawostek, które warto testować i sprawdzać pod kątem własnej firmy. Dzisiejszy marketing (e-mail marketing, social media marketing, płatne reklamy), to wszystko sprowadza się do jednego. Mianowicie przypominania o sobie i swojej ofercie klientom. Na naszej stronie omawiamy poszczególne z nich, a dziś skupimy się na działaniu, który nazywa się SMS marketing. Na czym polega i czy warto prowadzić tego typu działanie? Przekonajmy się!

Czym jest SMS marketing?

Mówiąc najprościej, wysyłaniem wiadomości SMS do klientów, którzy wyrazili na to zgodę. Działanie SMS marketingu działa na podobnej zasadzie, jak e-mail marketing, czyli popularny newsletter. W przypadku newslettera, klient zostawia swoje dane w formularzu na stronie internetowej, po czym otrzymuje wiadomość z potwierdzeniem zapisu, typu – Czy chcesz odebrać rabat -25%, tym samym zgadzając się na przetwarzanie danych osobowych zawartych w polityce prywatności?

Platformy oferujące SMS marketing, oferują opcję doładowań, tj. konto z numerem telefonu. Doładowujesz konto, a to ile wiadomości SMS wyślesz w ciągu miesiąca, pobiera Ci zasób konta. Dlatego SMS marketing nie musi być drogi, a rosnąca ilość osób zapisanych, z pewnością się zwróci, pod warunkiem, że nasza oferta będzie odpowiednia, o czym opowiem za chwilę.

Przeczytaj także >>> Czy Twój sklep online posiada te funkcje?

W przypadku SMS marketingu, klient otrzymuje wiadomość SMS na telefon. W obu przypadkach nie możemy samodzielnie wpisywać adresów e-mail za pośrednictwem poczty e-mail. Prawo nakazuje korzystanie z przeznaczonych do tego narzędzi. Wtedy klient ma pewność, że jeśli wypisze się z listy subskrybentów, nie będzie nikt się z nim uparcie kontaktować. Podobnie prawo nie zezwala na wysyłanie wiadomości SMS, bez zgody konsumenta. Dlatego należy korzystać z dostosowanych do tego platform, które egzekwują prawa klienta.

Masz z czymś problem?

Chcesz zaoszczędzić czas lub zlecić to zadanie profesjonalistom? Napisz do nas, abyśmy pomogli Ci w wyzwaniach ze stroną internetową lub social-media. Nasz zespół czeka na Twoją wiadomość.

SMS marketing – o czym pamiętać?

Wysyłając wiadomości, należy pisać krótko i zwięźle, czego możemy nauczyć się prowadząc konto na Twitter, gdzie mamy obecnie możliwość pisania tekstu wyłącznie do 280 znaków. Wiadomość wysyłana za pośrednictwem platformy do SMS marketingu, powinna być krótka i zawierać informację o tym, jaka firma stoi za wiadomością np.

  • Cześć! Tu Piwo u Szwagra przy Majowej 8! 🧔 Dziś stawiam drugi kufel gratis gdy przyjdziesz z przyjaciółmi! 🍻 Do zobaczenia po 18:00!
  • Cześć! Wpadasz dziś na Piwo u Szwagra (przy Majowej 8)? 🙂 Pokaż tę wiadomość Basi, która będzie na barze. Otrzymasz -15% zniżki! 🍺 Do zobaczenia!
  • Cześć! Zaczynamy weekend? 🏜 Wpadaj schłodzone piwko! 🍺😉 Czekamy w Piwo u Szwagra przy Majowej 8!
  • Cześć! Znajomy ma dzieciaka? 👨‍👦 Dla Was mamy piwko, a dla młodego frytki gratis! 🍟 Wpadajcie na Piwo u Szwagra przy Majowej 8!

Wysyłanie tego typu wiadomości, aby ściągnąć klientów, a później udawać niewiedzę, gdy klienci upominają się o drugie piwo, jest nie do przyjęcia i psuje strategię marketingową, co traci na wizerunku biznesu.

Nie powinno się wysyłać wiadomości częściej niż 1 na tydzień, a najlepiej wysyłać wiadomość co 14 dni. Wysyłając wiadomości w imieniu klientów, nie przesadzam z emotikonami, a także dbam o to, aby faktycznie oferta była realizowana. SMS marketing powinien być oparty na serdecznej i nienachalnej komunikacji. Wypisanie się też nie powinno stanowić problemu, więc gdy klient się kontaktuje, że nie chce otrzymywać wiadomości, nie powinniśmy oczekiwać tłumaczenia swojej decyzji, tylko poprosić o numer telefonu i dane, na które zarejestrował się użytkownik lub wysłać link z formularzem, umożliwiającym wypisanie się z listy.

Należy też pamiętać, że jeśli oferta bierze pod uwagę używki tj. alkohol lub nikotyna, klientowi musi wyświetlać się prawidłowy komunikat typu – Zapisując się, wyrażasz zgodę, na przetwarzanie danych osobowych zawartych w polityce prywatności oraz ukończenie 18 roku życia.

Czy SMS marketing jest dla Ciebie?

Oczywiście warto mieć na stronie formularz zapisu do newslettera, zachętę do śledzenia firmy w social mediach (np. Facebook, Instagram), a także dbać o komunikację z klientami. Dbając o odpowiednią i spójną komunikację we wszystkich miejscach (zwłaszcza stacjonarnie w lokalu), strategia się powiedzie. W razie problemów lub pytań, jestem do Twojej dyspozycji.

Nasza oferta

Przy okazji, chcemy Cię zaprosić do współpracy, bowiem realizujemy:

Co myślisz o SMS marketingu? 🙂 Dołącz do dyskusji poniżej!

0 0 votes
Ocena
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Szybki kontakt!
+
Wyślij!
0
Would love your thoughts, please comment.x