Jakie słowa kluczowe dodawać w kampaniach Google Ads? Gdzie jeszcze warto wykorzystać listy wykluczeń? Baza danych dla specjalisty SEM!
Wykluczenia słów kluczowych w reklamach Google Ads to podstawa w działaniach optymalizacyjnych. Chcąc zadbać o budżet i wyświetlenia kampanii dla dopasowanych odbiorców, listy wykluczeń są niewątpliwym ułatwieniem pracy. Zaimplementuj listę wykluczeń w kampaniach już dziś!
Kiedy stosuje się listy wykluczeń?
Tworząc kampanie w Google Ads, na początku tworzę listy wykluczeń słów kluczowych. Dlatego korzystam z wcześniej przygotowanych baz danych, które przygotowałem na przestrzeni lat. To ważny krok ponieważ, dzieki listom wykluczeń:
- kierujemy reklamy do osób, które są w lokalizacji firmy
- nie kierujemy reklam do osób, które nie są zainteresowane ofertą
- dzięki temu nie przepalamy budżetu na źle dopasowane słowa
- nie tracimy dodatkowego czasu na wykluczanie słów, na które wyświetliły się reklamy
Gdzie dodajemy listy wykluczeń?
Listy wykluczeń dodajemy w panelu Google Ads po przejściu następująco: Narządzia i ustawienia > Listy wykluczających słów kluczowych.
Słowa kluczowe można dodać również na poziomie kampanii lub grup reklam.
Jak szukać słów kluczowych do wykluczenia?
Niestety dodanie list wykluczeń nie sprawi, że specjalista SEM nie będzie musiał optymalizować kampanii, m.in. wykluczając nowe słowa, na które wyświetliły się reklamy, przy promocji firmy w internecie.
Na powyższym zrzucie ekranu widzimy zakładkę Wyszukiwane słowa kluczowe. W niej znajdziemy słowa kluczowe, które należy wykluczyć w dopasowaniu [ścisłym] oraz „do wyrażenia”.
-
Produkt w promocjiSzablon kampanii (Google Ads)Original price was: 170,00 zł.139,00 złCurrent price is: 139,00 zł.
-
Produkt w promocjiSzkolenie z reklam Facebook, Instagram (Meta Ads)Original price was: 890,00 zł.829,00 złCurrent price is: 829,00 zł.
-
Produkt w promocjiSzkolenie z reklam w wyszukiwarkach (Google Ads)Original price was: 870,00 zł.814,00 złCurrent price is: 814,00 zł.
Gotowe listy wykluczeń dla Google Ads
Korzystanie z list wykluczeń przyśpiesza pracę specjalisty SEM, a przy tym daje pewność, że oferta firmy lub klienta nie wyświetli się na wyszukiwania:
- miast (w tym Polskie)
- krajów (blokowanie VPN)
- pytania (typu: jak, po co itd.)
- gastronomii / medycyny (niechciane zapytania)
Dzięki temu zmniejszysz straty na słowach kluczowych, które nie trafiają do potencjalnego klienta, a przede wszystkim zyskasz czas na optymalizacji słów, które warto rozważyć w swoich kampaniach reklamowych.
Masz pytania do produktu? Daj znać w komentarzu lub wiadomości prywatnej, przechodząc do podstrony Kontakt.