Jak rozpoznać oszusta? Czy boty i narzędzia polepszające zasięgi działają? Dowiedz się, jak odróżnić oszusta od specjalisty!
Czy zdarzyło Ci się otrzymać dziwną oferte dotyczącą opieki nad mediami społecznościowymi, albo stworzenia strony internetowej? Może Twoją uwagę zwrócił post dotyczący narzędzia pozyskującego zasięg lub wyświetlenia? Dziś obalimy mity dotyczące botów oraz porozmawiamy o tym, jak odróżnić oszusta od specjalisty? Sprawdź poniższy post oraz dowiedz się, jak weryfikować specjalistów!
Boty i narzędzia podnoszące zasięgi
Jako administrator grupy SOCIAL MEDIA Polska: Facebook | Instagram | TikTok | YouTube | Snapchat , spotykam się z różnymi problemami, ofertami, a także oszustwami. W grupie nie brakuje osób, które regularnie usuwam i blokuję. Oferują oni aplikacje, oprogramowania, narzędzia i różnego rodzaju oferty, mające za zadanie przyśpieszenie efektów dotyczących marketingu internetowego.
Mając 11-letnie doświadczenie, przetestowałem większość narzędzi mających na celu oszukać algorytmy, pozyskać zasięgi lub zmylić obecnych odbiorców, więc dziś wiem, że nie ma lepszego rozwiązania niż budowanie społeczności, tworzenie wartościowych treści, które regularnie otrzymują odbiorcy. Oczywiście, mam sprawdzone metody, wypracowane strategie oraz śledzę tredny, ale dbając o bezpieczeństwo stron klientów. Dzięki temu unikam blokad profili firmowych lub stron powięconych markom osobistym.
Jak odróżnić oszusta od specjalisty?
Chociaż specjalista jest w stanie podrobić rekomendacje, pokazać swoje portfolio oraz mieć podrobione dane do faktury, weryfikacja wiarygodności jest łatwiejsza niż to możliwe. Zacznijmy od tego, że gdy klient wysyła zapytanie, prawdziwi specjaliści mają zazwyczaj gotową ofertę wraz z cennikiem. Posiadają nie tylko rekomendacje w porlalach społecznościowych Facebook, LinkedIn, Google Maps, ale także można łatwo skontaktować się z jego klientami, aby powiedzieli w kilku słowach, czy polecają usługi. Nie zawsze na temat specjalistów znajdzie się informacje na forach internetowych, ale negatywne opinie warto zweryfikować.
Na początku wpisu wspomniałem o grupie SOCIAL MEDIA Polska: Facebook | Instagram | TikTok | YouTube | Snapchat, do której przy okazji serdecznie Cię zapraszam. Pojawił się w niej podejrzany post, dotyczący rozwiązania, dzięki któremu można zyskać wyświetlenia na TikTok. Postanowiłem napisać do swojego imiennika, aby dowiedzieć sie, co kombinuje.
Zacznijmy od sposoby komunikacji, bo ton rozmowy nie jest profesjonalny. Profesjonalista otrzymując zapytanie odpowiada w sposób zwięzły, tłumacząc np. sposób działania oprogramowania, tego jakie ma zalety oraz od ilu lat działa na rynku. Po zapytaniu o autora oprogramowania, powinienem dostać informacje na temat firmy, jej osiągnięć oraz możliwości, jakie oferuje program.
Oszustwo w typ przypadku polega na sprzedawaniu linku do aplikacji, którą każdy z nas może znaleźć. W przypadku współprac polegających na pozyskiwaniu klientów, polegającej na afiliacji, czyli pozyskiwaniu klientów np. poprzez linki, z których pochodzą nowi klienci. Działa to na następującej zasadzie – ja polecam produkt, wysyłając specjalny link, który liczy ilość przybyłych klientów ode mnie lub realizujących zamówienie. Może też działać na zasadzie pozyskanych klientów. Oszust powyżej uznał, że będzie sprzedawać linki w ciemno. Z mojej perspektywy wygląda to następującego.
Dziękuję Ci za płatność na mój PayPal. Odpowiadając na pytanie – nardzędzie, które pomoże dotrzeć Ci do nowych klientów, to Facebook. Dziękuję za przelew i życzę miłego dnia.
Jak radzić sobie z oszutami?
W praktyce wystarczyło przejrzeć profil podejrzanego użytkownika grupy, aby znaleźć stronę o której mówi. Znam to narzędzie i nie wiele znalazłem informacji na temat autora. Strona podejrzanego narzędzia nie zdradza informacji o firmie, regulamin jest niejasny, a informacje na temat działalności nie mówią o latach doświadczenia spółki czy autora narzędzia. Tego typu rozwiązania powodują ostrzeżenia, blokadę kont lub ich całkowite usunięcie.
Jeśli nie masz pewności, czy dana osoba jest godna zaufania, sprawdź polecenia, zweryfikuj umiejętności potencjalnego specjalisty lub zleć proste zadanie, za niższą kwotę, aby zobaczyć efekty np. próbny post na Facebook. Pamiętaj, że jeśli nie znasz specjalisty, na początku współpracy dbaj o to, aby nie dawać wrażliwych danych tj. haseł lub roli administratora strony. Przelewy rób po upewnieniu się, co do wiarygodności zleceniobiorcy.
Masz z czymś problem?
Mam nadzieję, że ten wpis rozwiał Twoje wątpliwości, a jeśli poszukujesz zaufanej osoby do stworzenia strony internetowej lub prowadzenia kont social-media, zapraszamy do współpracy. Napisz do nas, abyśmy pomogli Ci w wyzwaniach ze stroną internetową lub social-media. Nasz zespół czeka na Twoją wiadomość.
Napisz do mnie, jeśli masz problem z pozyskaniem klientów. 🙂 Pomogę Ci znaleźć rozwiązanie i je wdrożyć, aby przyniosło efekty.