Jak przygotować się na Black Friday? Które promocje warto wziąć pod uwagę? Sprawdź, co musi oferować Twój sklep!
Nie bez powodu publikuję ten tekst na ponad 50 dni przed największymi promocjami na świecie. Do Black Friday zostało jeszcze dużo czasu, ale biorąc pod uwagę ilość zadań, które należy wykonać, czasu jest niewiele. Firmy, które co roku są przygotowane na ten wyjątkowy dla sprzedawców dzień, zaczynają już dzisiaj. Poniżej przygotowałem listę zadań, które należy zrobić, aby o niczym nie zapomnieć. Poznaj najważniejsze elementy profesjonalnego przygotowania biznesu do Black Friday:
Autoresponder na Black Friday
To funkcja narzędzi e-mailngowych (do wysyłki newlettera), których celem jest sprzedaż za pośrednictwem wiadomości e-mail. Zaplanuj e-mail z informacją o promocjach. Dodatkowym wariantem powinna być konfigura propozycji produktów na podstawie porzuconych koszyków. Oprócz tego warto zadbać o kilka dodatkowych elementów:
- Dołącz recenzje do swoich e-maili z okazji Black Friday, aby wzbudzić zaufanie i pozytywnie wpłynąć na
ich decyzję o ponownym zakupie
- Wysyłaj klientom spersonalizowane, jednorazowe e-maile z prośbą o recenzję
- Zachęcaj klientów do przesyłania recenzji zdjęć i filmów w zamian za nagrody
Dopasuj elementy projektu swoich recenzji do swojej witryny
Strona produktu
Najważniejsza część, bez której promocja nie będzie miała sensu. Tutaj jest najwięcej zabawy. Strona produktowa powinna oferować informacje i możliwość łatwego wyboru wariantów. Oprócz tego informować o produkcie, zawierając dopracowane opisy produktów i specyfikacji.
Wyjaśnij, w jaki sposób Twoje produkty rozwiązują problemy klientów i dodaj autentyczne recenzje klientów. Oprócz tego warto zadbać o kilka innych elementów na stronach z produktami:
- Wzbogać swoje strony produktowe o wysoką jakość obrazy oraz klipy wideo (z tekstem ALT)
- Wyróżnij swój przycisk wezwania do działania
- Wybierz łatwy do zapamiętania adres URL
Strona internetowa
Omówiliśmy strony produktowe, teraz czas na ogólnie całą stronę internetową. Administrator strony musi się upewnić, że strona podoła zwiększonej ilości sesji w jednym momencie. Oprócz tego zoptymalizuj szybkość swojej witryny. Dezaktywuj i usuń nieużywane wtyczki oraz zmniejsz rozmiar plików graficznych i wideo. Aktualizuj oprogramowanie, wtyczki oraz upewnij się, że strona internetowa zapewnia bezpieczeństwo danych.
Zwiększony ruch może wpłynąć na jej działanie, dlatego warto też wziąć pod uwagę kilka innych czynników:
- Twórz treści specjalnie dostosowane do Czarnego Piątku, aby przyciągnąć ruch organiczny
- Upewnij się, że Twoja witryna jest łatwa w obsłudze na urządzeniach mobilnych
- Utwórz stronę docelową ze wszystkimi swoimi Ofertami na Black Friday
- Nadaj swoim postom na blogu osobisty charakter
Podstawy SEO
Tutaj witryna ma szansę zyskać nie tylko pod kątem algorytmów wyszukiwarek, ale przede wszystkim klientów. Co gdyby treści na blogu sklepu stały się bardziej jakościowe, odpowiadające na pytania klientów? Gdyby tak linki w tekście kierowały do produktów, tagów, strony z ofertami oraz promocjami?
Nie można zapomnieć o tworzeniu wewnętrznych linków pomiędzy stronami docelowymi Black Friday i powiązanymi produktami/kategoriami, aby poprawić nawigację użytkownika i SEO.
Wewnętrzne linkowanie, dobrze oznaczony tytuły stron, wpisów, stron produktowych (h1, h2, h3 itd.), to nie wszystko. Powinno się zwrócić uwagę również na to, czy strona internetowa spełnia również następujące parametry:
- Napisz przekonujący metaopis i metatytuł
- Dodaj w meta opisie i meta tytule frazę kluczową i nazwę marki sprzedawanego produktu
- Uzyskaj dane do treści i postów na blogu z badanie słów kluczowych
- Upewnij się, że Twoja witryna może zająć pozycję w rankingu, dodając odpowiednie linki wewnętrzne
- Zidentyfikuj trafne i generujące duży ruch słowa kluczowe z okazji Black Friday
- Umieść słowa kluczowe związane z Black Friday w opisach produktów, meta tytuły i meta opisy
Masz z czymś problem?
Chcesz zaoszczędzić czas lub zlecić to zadanie profesjonalistom? Napisz do nas, abyśmy pomogli Ci w wyzwaniach ze stroną internetową lub social-media. Nasz zespół czeka na Twoją wiadomość.
Social Media
Tutaj będzie się działo, dlatego przygotuj się na sytuację, w której ludzie będą bardziej podatni na specjalne oferty produktów, których szukają.
- Pomyśl nad zmianą zdjęcia profilowego i zjęcia w tle z elementem Black Friday
- Należy informować na mediach społecznościowych (tj. Facebook, Instagram, TikTok) o tym, że trwają promocje
- Warto wykorzystać do tego różne typy postów: zdjęcia, rolki, wydarzenia, ankiety.
- Udostępniaj użytkownikom pozytywne posty na temat Twojej marki w mediach społecznościowych
- Udostępniaj posty promocyjne na grupach w Facebooku (sprzedażowych) jako fanpage
Płatne reklamy [specjalnie na Black Friday]
Black Friday to idealny moment na pozbycie się towaru, który zalega w magazynach, ale czy właśnie na tym najelpiej się skupić? Dobrze jest przygotować większy budżet na reklamy PLA (produktowe), które wyświetlają się osobom, szukających konkretnych produktów. Oprócz tego, warto skupić się na następujących typach reklam:
- Utwórz kampanię remarketingową na osoby, które widziały produkt na stronie
- Na grafikach reklam informuj, że oferta dotyczy tylko Black Friday
- Sprawdź konfigurację tagów konwersji i list remarketingowych
- Upewnij się, że statystyki działają poprawnie
Black Friday – obsługa klienta
Jeśli wszystko się odpowiednio zaplanuje (od postów, po reklamy), zarówno nasze komunikaty w social-media, jak i strona poradzą sobie ze sprzedażą zupełnie bez wkładu właścicieli oraz pracowników sklepu. Jedynie dział obsługi klienta powinien być przygotowany na rzetelne opowiadanie o produktach zainteresowanym klientom (za pośrednictwem wszystkich możliwych komunikatorów).
Jeśli potrzebujesz pomocy przy promocji swojej firmy w internecie, napisz do nas.